2014. május 9., péntek

Fut a kert, mi meg utána... :)

Több projekt fut egyszerre, ezért leginkább a tervezés és kivitelezés viszi el a legtöbb időt, a dokumentálásra alig jut valami. De most összeszedjük az elmúlt hét legfontosabb történéseit és haladunk sorban több bejegyzésen át:

1. Uborkacunami - elértük a megfelelő magasságot
2. Meggyfaszoknyán piroslik (majd) a paradicsom
3. Fűszernövényt vegyenek! - hogy ne menjetek üres kézzel
4. Kibújtak a tökfélék, és a fagy is megkegyelmezett nekik
5. Kovászkészítés - az első próbálkozás
6. Dinnyebombázás
7. Szívás
8. Új lakók a szárnyasoknál - 3 japán vendégmunkás
9. Törpi szörp készítés
10. Nehéz döntés -krumpliföld újratervezés

Uborkacunami - elértük a megfelelő magasságot


Uborkából, főleg ha kovászos vagy savanyú sose elég. Legalábbis eddig még nem sikerült annyit eltenni, hogy kitartson a következő évig. Így idén szeretnénk legalább 60 kg uborkát leszüretelni különböző fajtákból.

A terv a következő volt: Legyen 3 féle legalább, egy korai, egy befőzős, és egy kígyó ami későn is érik.
Mivel tavaly már bevált a futtatás, idén sem szeretnénk majd hajlongva összeszedni a sárból a zöldeket. 

Hova, hova? A múltkori bogyósok közé ültetett tökféléken felbuzdulva, ismét a gyeptéglás módszert választottam, csak annyit vettem ki amekkora vályúban fejlődik majd az uborka (egy ásónyom szélesség). A gyeptéglák helyét vékony komposzttal szórtam be, majd a gyeptéglák földjével visszatemettem. 

Hova fusson?  Ehhez egy csodaszép, zöld 170cm magas és 10 méter hosszú hálót szereztünk be. Ez volt a könnyebb része. Kellett egy támrendszer. Szerencsére a melléképület régi tetejéről elég sok faanyag megmaradt, így volt mihez nyúlni. Akácfa oszlopok, kb 5x5 cmesek. Ezeket kellett méretre szabni. Úgy terveztem, hogy legalább 60cm-re a földben legyenek, a föld fölött és a háló fölött is legyen úgy 15-15cm. Tehát a hosszukat 260cmben határoztam meg. Kb. 2 méterenként került egy oszlop, a szélső kettőhöz a belső oldalra elhelyezett támaszték is járt, ami egy kb. 45°ban rögzített rövidebb oszlop (az a darab, amit a szabvány oszlopból korábban levágtam) Ezután jött a háló felhelyezése: előbb az egyik szélső oszlopba vertem a 40-es szögeket szépen sorban, majd megakasztottam rajta a hálót, ezután egy fölső és egy alsó akasztó sort is szögeltem, majd miután feligazítottam, a túlsó oldalon is megfeszítettem a hálót. Elsőre egész jó lett.. legalábbis eddig jól néz ki. 

Mit vetettünk?  3 féle magot: Marketmore (65 nap alatt kész ;) ), Kecskeméti keseredésmentes konzerv, Kínai kígyó.  25 cmenként raktam kb. 1,5cm mélyre 2-2 magot. Azért ilyen sűrűn és azért duplán, mivel (mint később persze beigazolódott) a lótetű remekül érzi magát nálunk és az éhenkórász vakond kajtat utána.. amit leginkább a kelő növények és a friss vetések nem tolerálnak. Tehát még ha el is esik a magok harmada, a projekt még mindig áll. Az arányok kb. 1/5 kígyó, 2/5 korai, 2/5 befőző. Locsolás és várjuk a csodát ;)

Folyt köv. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá! Neked milyen tapasztalatod van a témában?